sobota, 13 lutego 2021

Miś Cukiereczek

Witajcie! Dziś przybywam z nowym misiaczkiem, który powstał w celu przetestowania nowych motków. 


Korzystałam z wzoru, przetłumaczonego na angielski. Znajdziecie go pod tym linkiem. W oryginale miś ma piękne ubranko na drutach, nawet jest rozpisany wzór, ale ja kompletnie drutów nie ogarniam więc... wykombinowałam coś innego :)


Mój misiaczek ma spodenki inspirowane tymi ze strony amigurumi.today, choć w sumie na tej stronie jest sukieneczka, a ja zrobiłam spodenki. 
Włóczka, którą nazywam cukierkową to Yarn Art Jeans Crazy. Wzięłam pierwszy lepszy kolorek na próbę, ale myślę, że świetnie się układa, przynamniej w takim prostym wzorze. Przerabiałam ją szydełkiem 3 mm, pasuje idealnie. 
W motku mamy 50 gram, co odpowiada 160 metrom. To oczywiście mieszanka bawełny z akrylem, więc jest mięciutka, lekko ciągliwa, jakby dość luźno skręcona. 
Cena: między 6 a 7 zł.
Użyłam koloru nr 7205.


Włóczka "Alison&Mae" zakupiona w Action za jakieś 6 zł z groszami. Wykonałam z niej całego misia. Jest z pewnością grubsza od włóczki Kotek, ale udało mi się ją przerobić moim ulubionym szydełkiem 3 mm. Miękka, jak na akryl. Posiada włoski. 

Są to motki po 100 gram, co odpowiada 283 metrom. Jestem z niej bardzo zadowolona. Na tego misia, który mierzy sobie 18 cm zużyłam jakieś pół motka. Producent sugeruje szydełko 4-5 mm. 
Miejscami zdarza się, że włóczka jest ciut cieńsza, czasem grubsza - może to tylko wada mojego motka? Przetestuję ich więcej, to zobaczę, czy to prawidłowość. Jednak jak przerabiam mniejszym szydełkiem, czyli ciasno, to nie widać żadnych ubytków.

Jak za tę cenę to warto wypróbować i jedną i drugą. Yarn Art jak dla mnie to tylko na dodatki, bo nie przepadam za nią, ale ta Crazy kolorystyka przypadła mi do gustu.
Ta z Action? Z pewnością jeszcze po nią wrócę, tyle że wybór kolorów jest tam nie duży. Generalnie polecam Action, bo to raj dla osób, które lubią różne ,,przydasie" ;)

A tutaj porównanie grubości tych dwóch włóczek

 Chyba tyle na dzisiaj, bo patrzą na mnie dwie rozpoczęte robótki ;)



Kasia

2 komentarze: