poniedziałek, 2 listopada 2015

Mikołajek - tutorial krok po kroku

    Mam dziś dla Was coś nowego :) Postanowiłam przygotować tutorial, musicie mi wybaczyć jakoś zdjęć zwłaszcza tych pierwszych, ponieważ mój aparat co chwilę się wyłączał bo miał słabą baterię, no myślałam, że zwariuję :P

     Tutorial będzie dotyczył mikołajka :) Robiłam je w tamtym roku :) Z tym, że ostatnie były z włóczki Etamin, której nie wspominam najlepiej i teraz zrobiłam je z Kotka, szydełkiem 3 mm. Wyszły trochę większe, ale przynajmniej robiło się przyjemnie :) Pomysł na nie pochodzi z jakiegoś zdjęcia z internetu, ale dużo zmieniłam, zrobiłam po swojemu :)

Rozpoczynam 4 oczkami łańcuszka zamkniętymi oczkiem ścisłym kolorem łososiowym.

Potem w kółku z 4 oczek łańcuszka wykonuję 6 półsłupów nawijanych, zaczepiam biały kolor włóczki.

Robię 12 półsłupków nawijanych kolorem białym, łączę biały z łososiowym.

Odwracam robótkę i ,,idę z powrotem" :) W każdym półsłupku nawijanym robię 3 słupki przerobione razem górą.

Każdy pęczek z 3 słupków przerobionych razem oddzielam jednym oczkiem łańcuszka, robię 11 pęczków.

Potem zaczepiam z powrotem łososiowy kolor (wcześniej nie ucinałam nitki).

Zaciskam białą włóczkę... Mam łososiową pętęlkę :)

Teraz w każdym półsłupku nawijanym w kolorze łososiowym robię 2 półsłupki nawijane (będę ich mieć 12).

Łączę z pierwszym białym pęczkiem i ucinam już łososiową nitkę.

Teraz wracam do białego, którego nie ucięłam :) wkładam szydełko w pierwsze łososiowe oczko i przewlekam przez nie białą włóczkę i już mam pętelkę :)

Półsłupkami objeżdżam łososiową buźkę. 

W przestrzeni między białym, a łososiowym robię mój pierwszy pęczek, tym razem z 4 słupków.

Łączę górą 4 słupki, po czym robię pikotek z 3 oczek łańcuszka. Następny pęczek wbiję w przestrzeń między pęczkami poprzedniego okrążenia, robiłam tam jedno oczko łańcuszka.

Robię 12 pęczków z 4 słupów rozdzielonych pikotkami.

Teraz zaczepiam czerwoną włóczkę i robię czapkę.


Robię rząd półsłupków.

Oczko łańcuszka na końcu i odwracam robótkę, robię kolejny rząd, znów odwracam.. Pomijam ostatni półsłupek każdego rzędu i w ten sposób redukuję każdy kolejny rząd.

Kiedy mam półsłupek i oczko łańcuszka ucinam czerwoną włóczkę, pamiętajcie o zostawieniu dłuższej nitki żeby później schować ją za pomocą igły :)

Teraz pompon :) Zaczepiam białą włóczkę.

Robię 2 oczka łańcuszka i 5 słupków przerabiam górą.

Ucinam nitkę...

Nawlekam ją na igłę i zszywam od góry, żeby pompon się nie rozplótł :)

Gotowemu mikołajkowi przyklejam oczka :)

Wykonany z włóczki Kotek ma taką wielkość - czyli około 10 cm wysokości. Zrobiony szydełkiem 3 mm jest dość zwarty, nie wymaga jakiegoś szczególnego usztywnienia, czy nadawania kształtu, bo trzyma go całkiem nieźle :) 

     Próbowałam Wam rozrysować ten schemat na kartce, ale kompletnie tego nie potrafię zrobić :P
Mam nadzieję, że ktokolwiek zrozumie to co napisałam. Może choć zdjęcia okażą się pomocne :) 

Materiały zamieszczane przeze mnie na blogu są materiałami mojego autorstwa, w związku z czym są objęte ochroną wynikającą z przepisów prawa autorskiego.

Miłego dziergania ! :)

14 komentarzy:

  1. Myślę, że osoby, które potrafią szydełkować nie będą miały żadnych problemów z tym mikołajem. Wszystko jest pięknie opisane i dobrze widoczne na zdjęciach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny kursik, mikołajek śliczny! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy wcześniej takiego nie widziałam :-) jest świetny! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjny tutorial :-) Cudowny Mikołajek :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny Mikołajek :) Mam takie od Ciebie z tamtego roku - są piękne :) Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super przepis na tego mikołaja :) Fajne świąteczne podkładki mogłyby być :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny tutorial. Pewnie wiele słodkich Mikołajków dzięki niemu powstanie:-) Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  8. No i super...Już znalazłam pomysł co dać w szkole dzieciaczkom na mikołaja...każdy dostanie swojego :) Dziękuję za inspirację i serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. no mikołajek gotowy ,jeszcze tylko oczy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super,już teraz zaczynam-dzięki

    OdpowiedzUsuń
  11. dziękuję bardzo dzisiaj zrobiłam jeden na próbę jest troszkę większy super podoba mi się pozdrawiam


    OdpowiedzUsuń