środa, 7 czerwca 2023

Misia Adamina w sukience

Cześć! Dziś mam dla Was prawdziwą nowość! Na początku w mojej głowie powstał pomysł, aby zrobić dla misia Adasia zdejmowaną sukienkę, żeby mógł być raz chłopcem, raz dziewczynką. Często jeśli zrobię chłopca, to kto pisze, że no fajny, ale potrzebuje dla dziewczynki... 
Trochę z braku czasu postawiłam na łatwiejszą wersję, czyli na sukienkę wrobioną w ciałko.

Myślę, że wyszło to całkiem fajnie i ładnie. Na dodatek bez jakiejś większej ingerencji w oryginalny wzór. Mam nadzieję, że autorka wzoru na misia Adasia - Ula - nie będzie miała mi za złe takiej modyfikacji. Oczywiście dla Was, a także poniekąd ku własnej pamięci, napiszę jak tę modyfikację wykonać. 
 

Nie zdradzę Wam całego wzoru, bo po niego trzeba odezwać się do Mamba Handmade, ale... Przy robieniu ciałka misia rząd 11 oraz 12 przerabiamy tylko za tylną nitkę (back loops only). Są to pełne okrążenia, bez redukcji oraz bez dodawania oczek i w tym miejscu będą dwie falbanki naszej sukienki. Ja zaczęłam od jasnego różu, aczkolwiek po chwili zorientowałam się, że w sumie łatwiej najpierw zrobić górną a następnie dolną falbankę, ale...


Zaczynam od jasnego różu. W każde oczko robię dwa słupki nawijane (V). W drugim okrążeniu robię jeden słupek, a w drugim dwa słupki (I, V). Zakończam i chowam nitkę. 
Potem w kolejnym rzędzie, gdzie przerabiałam nitkę tylko za tylne oczka... W pierwszym rzędzie robię po dwa słupki nawijane w każde oczko (V). A w drugim rzędzie analogicznie jak przy jasnym różu, ale robię półsłupki - czyli jeden półsłupek, potem dwa półsłupki w jednym słupku - i tak do końca. 
Ta druga falbanka jest mniejsza i nie zakrywa tej pierwszej - obie są fajnie widoczne.


 Potem szelki od sukienki. Ja robiłam 25 oczek łańcuszka i 24 powrotne półsłupki. Ale Wam może wyjść mniej, lub więcej.
 
Kokardka - ja zamiast magic ring zawsze zaczynam od dwóch oczek łańcuszka. W drugie oczko: 5 oczek łańcuszka, 4 półsłupki nawijane, 4 oczka łańcuszka, zaczepiam i początek robótki, 4 oczka łańcuszka, 4 półsłupki nawijane, 4 oczka łańcuszka, zaczepiam o początek robótki. 
Następnie owijam kontrastową włóczką. przyszywam do głowy.

Misiunia ma około 25 cm wysokości. 
 
Użyłam włóczki Himalaya Dolphin Baby oraz Baby Fox. Kolor wiodący czyli brąz to Dolphin o numerze 337. Częstko używam tego odcienia i nazywam go "misiowym" :)
Sukienka jest z Baby Fox o to kolory 04 oraz 22.


Oj, coś mi się wydaje, że zrobię jeszcze nie jedną taką słodką misiunię :) 



Do zobaczenia wkrótce,



Kasia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz