poniedziałek, 29 sierpnia 2022

Maskotki na zamówienie - baranek i lama

Dziś u mnie dawno nie widziany gość! Oj bardzo dawno :) Ostatnio Baranka Shauna wykonałam w grudniu 2015 roku. Uwielbiałam tę bajkę i chętnie oglądałam ze starszą córką. 
Ostatnio dostałam zamówienie na tego trochę zapomnianego baranka. Jeszcze jakieś 7 lat temu nie zdziwiłoby mnie takie życzenie, ale teraz ta bajka nie jest tak popularna...


W każdym razie...Baranek miał być trochę mniejszy niż ten sprzed 7 lat. Wtedy wykonałam go szydełkiem 3 mm i włóczką Kotek, więc żeby był mniejszy, to sięgnęłam po szydełko 2,25 mm, a włóczka to Alize Cotton Gold Tweed. 


Drugim życzeniem było, aby baranek nie był biały. I tutaj znów włóczka Alize w kolorze kremowym z brązowym tweedem okazała się strzałem w dziesiątkę. Zużyłam jej dość dużo, bo więcej niż jeden cały motek. Żeby przypadkiem przez jakąś dziurkę nie wyszło wypełnienie to włożyłam je w białą pończochę i zawiązałam :) To samo rozwiązanie zastosowałam w ogonie, choć jest nieduży, ale wypełnienie zawsze może gdzieś wyjść pomiędzy "bąbelkami", czyli popcorn stitch. 


Baranek Shaun wykonany ze wspomnianej włóczki i szydełkiem 2,25 mm wyszedł wysoki na jakieś 20 cm. Miałam mały problem z przyszyciem głowy, żeby wyglądała jak część ciała i nie kiwała się na boki :)



 Do tej samej małej osóbki powędrowała również lama. Zrobiłam jej jeszcze inne niż do tej pory dodatki, wszystko według własnego pomysłu. 


Lamy były już TUTAJ i TUTAJ tak zwany prototyp :) Natomiast ten egzemplarz wykonany na zamówienie miał fioletowo-zielone dodatki i muszę przyznać, że bardzo fajne jest to połączenie. 


Kapelutek robiony bez wzoru. A okularki są zrobione na bazie dwóch plastikowych kółeczek, które kupiłam parę lat temu do ozdób bożonarodzeniowych. 
Wzór na Hipsterlamę jest płatny i znajdziecie go na Etsy AUKILLU.
Czapkę i szalik też zrobiłam po swojemu. 


To chyba tyle na dzisiaj... Mówiłam Wam, że teraz będzie mniej czasu na bloga, ale staram się nadążać :) Kurczę, jakby było mi mało zajęć, to jeszcze do naszej ekipy dołączy piesek :) 
Pokażę Wam ją niebawem. Kolejna dziewczyna będzie w naszej chałupie 😃


Do zobaczenia wkrótce...



Kasia

1 komentarz: