czwartek, 17 listopada 2022

Porcja ozdób bożonarodzeniowych

Cześć! Sezon na ozdoby bożonarodzeniowe w pełni. My, rękodzielnicy swój "sezon świąteczny" rozpoczynamy dużo wcześniej, niż sklepy. Wszystko dlatego, że my nie wystawiamy gotowców na półki, tylko wszystko robimy ręcznie od początku do końca. 


Gwiazda na czubek choinki każdego roku cieszy się popularnością, zrobiłam już kilka. Do tego śnieżynki. Na końcu tego tekstu znajdziecie wzory, z których korzystałam. 

Która ładniejsza? 6 ramion, czy 8 ramion?

Wszystkie ozdoby, które tutaj prezentuję wykonałam z kordonka Ariadny Muza 20. Jest to cieniutka nitka, ale bardzo wydajna, bo w kuleczce jest coś koło 600 metrów. Z jednej kulki zrobię kilka gwiazd. Użyłam szydełka czeskiego (z białą rączką, którym najlepiej pracuje mi się jeśli chodzi o kordonek) numer 4, co odpowiada mniej więcej szydełku 1,25 mm. 


Wzór na gwiazdę przerobiłam, bo w oryginale ma 6 ramion, a mi bardziej podoba się pięcioramienna. 
Parę słów o usztywnianiu znajdziecie TUTAJ
A o tym jak zrobić gwiazdę z pięcioma ramionami zamiast sześciu pisałam TUTAJ
Dostaję mnóstwo zapytań o wzór, usztywnianie, czy inne techniczne sprawy, a wszystko jest na blogu od lat, wystarczy wpisać w Google...


Śnieżynki mają około 9 cm średnicy, natomiast gwiazda 21-22 cm przekątnej ramion (różnie wychodzi, zależy to od wielu czynników i nie ma dwóch takich samych w sumie).


Gwiazdki projektu Renaty Saj (wzór darmowy)

To nie wiem czyj wzór, dostałam tylko takie zdjęcie, robiłam na 8 oraz 6 ramion


Tę też bardzo lubię, jest prosta

A na koniec wzór na gwiazdę, który jest na 6 ramion, jeśli chcecie zrobić 5 to powyżej macie link do wpisu jak to zrobić ;)


To chyba tyle na dzisiaj. Sama często wracam do postów w których udostępniam wzory, bo lubią mi się gdzieś zapodziać, a wiem, że tutaj one na mnie czekają  :)

Zapraszam na mojego INSTAGRAMA - tam na bieżąco wrzucam w relacjach, to nad czym właśnie pracuję :)


Do zobaczenia!



Kasia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz