środa, 23 listopada 2022

Komplet dla maluszka - misia w sukience

Witajcie kochani! Nadrabiam zaległości blogowe powoli, ale po powrocie do pracy nie jest łatwo znaleźć na wszystko czas... Wszystko na co miałam cały dzień, muszę ogarnąć w pół dnia, bo drugą połowę spędzam w pracy. Dodatkowo odpada mi szydełkowanie w godzinach nocnych, bo muszę iść wcześniej spać, by wstać o 5 rano. Siedzenie do 1 w nocy - jak wcześniej to słaby pomysł, bo skończyłoby się na 4 godzinach spania. 


Muszę sobie wszystko wypracować i dopracować i będzie dobrze :)
Ostatnio dostałam zamówienie na komplet dla dziewczynki, ale klientka dała mi też wolną rękę jeśli chodzi o kolory i generalnie wszystko. Dlatego zapytałam, czy mogę zrobić eksperymentalnie sukienkę dla misia, na co dostałam pozwolenie, więc...


Miś zrobiony jest ze wzoru od Miś&Spółka . Ja użyłam do zrobienia tego kompletu włóczki Alize Cotton Gold Tweed, kolor śmietankowy z brązowymi kropeczkami. Nosek wyszyty, oczka 12 mm dla misia i 8 mm dla grzechotki (ale chyba wcześniej dawałam 10 mm - nie pamiętam). 
Miś i grzechotka zrobione szydełkiem 2,25 mm.


Misiunia mierzy jakieś 18-19 cm, grzechotka zaś na stojąco ma 13 cm. Na główce przyszyłam maleńkie kokardki. Dość długo zastanawiałam się nad kolorem sukienki, bo miała nie być różowa. Wybrałyśmy, razem z klientką piękny lazurowy błękit. Jest to Yarn Art Jeans kolor numer 81 zdaje się. 
Fajnie komponuje się z tym beżowym misiem :)


 Jeśli ktoś dotrwał do końca, to podaję wzór na sukieneczkę :) Wykonałam ją szydełkiem 2,5 mm. 

Zaczęłam od 26 oczek łańczuszka plus 5 oczek na pętelkę dla guziczka. 
1. w 6 oczko od szydełka 26 półsł.
2. 5 półsł., 3 o. ł., przeskoczyć 7 oczek, 9 półsł., 3 o. ł., przeskoczyć 7 oczek, 5 półsł.
3. 26 półsł.
4. 5 o. ł., od szóstego oczka 9 półsł., 2 w 1, 7 półsł., 2 w 1, 8 półsł.
5. półsł. w każdy poprzedni
6. (6 półsł., 2 w 1) - 4 razy
7. półsł. w każdy poprzedni

Połączyć pierwszy z ostatnim. Teraz zaczniemy robić dół sukienki. 

8. 2 sł. w każdy półsł. poprzedniego rzędu
9. (1 sł, 2 w 1) albo (2 sł., 2 w 1)  - w zależności jak falbaniasta ma być sukienka. Ja zrobiłam tę pierwszą opcję i sukienka wyszła dość szeroka. 
10-14. sł. dookoła

Falbanka 

4 o. ł. w co drugi słupek

Kolejna warstwa to 3 o. ł. w co drugi słupek, ale wbijamy się w te które są wolne. 


Pamiętajcie, że wzór na misia jest płatny, link znajdziecie powyżej :) 


Buziaki,





Kasia

2 komentarze:

  1. Bardzo ładny komlet misiaczków i ta włóczka w kropeczki wygląda ciekawie. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  2. Jolanta Tomaszewska14 stycznia 2023 23:59

    Jak się z Panią skontaktować. Mój mail jolatomasz12@gmail.com

    OdpowiedzUsuń