piątek, 3 grudnia 2021

Gwiazda na czubek choinki - 5 ramion

Myślałam o tym od dawna, dostawałam też zapytania od klientów, czy tak można? Czy się da? Owszem! Mam tu dla Was taką nowość - pięcioramienną gwiazdę na czubek choinki!


Wykonałam ją szydełkiem 1,25 mm (czeskie nr 4) i kordonkiem Muza 20. Z przykrością stwierdziłam ostatnio, że kordonek Pyramid słabo wypada w porównaniu do Muzy pod względem bieli. Nawet jak kłębki leżą koło siebie, to wyraźnie widać, że Muza jest bielusieńka, a Pyramid niby biały, ale nie aż tak. 
Jestem ostatnio fanką polskich nici Ariadny i polecam Wam ją do robótek, bo człowiek tyle różnych kordonków już wypróbował, a najlepsze mamy u Nas - w Polsce ;)



Jak zrobić pięcioramienną gwiazdę? Bardzo łatwo! Korzystając z wzoru na gwiazdę sześcioramienną. Zamiast 10 oczek łańcuszka na początku robimy 6 oczek łańcuszka. Potem zamiast 18 słupków robimy tylko 15 słupków. I tyle! Dalej robimy według schematu. Taki zabieg na samym początku pozwala nam zrobić o jeden motyw mniej ;) Nie przejmujcie się, że trochę faluje - to nie serwetka, nie musi leżeć na płasko, a jak usztywnicie na balonach to i tak będzie to niewidoczne. 
Ja dodatkowo omijam 4 okrążenie, po prostu tak bardziej mi się podoba :) 


Wiem, że wiele osób szuka wyraźniejszego wzoru... Ja niestety innego nie posiadam :( 


Po wielu, wielu latach użytkowania złamało mi się ukochane szydełko. Kupiłam sobie od razu 3 żeby mieć na zapas :) Lubię pracować szydełkami czeskimi, są idealnie dopasowane dla mnie, do sposobu w jaki szydełkuję. 


Tak ten czas szybko leci, że ani się obejrzałam a moja starsza latorośl skończyła 9 lat! 100 lat! Oczywiście musiała odbyć się imprezka dla kolegów i koleżanek. Był tort, była pizza, było Piccolo i podobno było super ;)
A tort nazywa się Kinder Bueno. Fajny dla dzieciaków, bo nie jakiś masiasty, tylko czekoladowy blat i bita śmietana z białą czekoladą - mniam, mniam. Zniknął już następnego dnia :)


Trzymajcie się zdrowo! Ja ostatnio coś złapałam i byłam chora przez tydzień, ale już jest wszystko w porządku :)



Kasia

3 komentarze:

  1. Super Gwiazda 🙂Też mi się taka podoba i mam w planach....

    OdpowiedzUsuń
  2. Gwiazda piękna, ale niestety w tamtym roku nie wyszła mi :-(. Zdrowka dla Latorośli :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna gwiazda na czubek choinki. Na ten rok również będzie jak znalazł. Trzeba przyznać, że wykonałaś kawał misternej roboty. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń