wtorek, 19 stycznia 2021

Maleńka kaczuszka (wzór)

Photo: Pinterest

Tak jak obiecałam na Instagramie rozpisałam wzór na maleńką kaczuszkę, idealną do dziecięcego koszyczka. Nie jest ona moim pomysłem, wzór pochodzi ze strony www.itsybitsyspidercrochet.com. Możecie tam pobrać darmowego PDF-a. Jak dla mnie ten wzór jest strasznie pokrętnie napisany, więc na własne potrzeby przepisałam to do mojego kajeciku, a raczej przełożyłam na bardziej czytelny opis. 



Mam nadzieję, że dla Was również taki się okaże :) 

Skróty stosuję takie, jak w większości wzorów po angielsku. Nie lubię i nie używam polskich tłumaczeń. I tak:

MR- magiczne kółeczko 
sc - półsłupek 
inc - dwa półsłupki w jeden poprzedniego rzędu (nic innego jak dodawanie oczek)
dec - dwa półsłupki złączone razem (odejmowanie oczek)
dc - słupek nawijany
(...) - na końcu każdego okrążenia podano liczbę półsłupków jakie mamy w tym rzędzie

Ja użyłam włóczki Kotek firmy Arelan i szydełkiem 3.00 mm. Kaczuszka wyszła 6-cio centymetrowa z użyciem tych akcesoriów. 

Głowa, oraz ciałko:

1.6 sc in MR
2. inc x 6 (12)
3. (1 sc, inc) x 6 (18)
4. (2sc, inc) x 6 (24)
5 - 6. 24 sc
7. (3 sc, inc) x 6 (30)
8. 30 sc
9. 3 sc, dec) x 6 (24)
10. 24 sc
11. (1 sc, dec) x 2, 6 sc, (1 sc, dec) x 4 (18)
12. (1sc, dec) x 2, 6 sc, (1 sc, dec) x 2 (14)
13. 14 sc 
14. dec, 10 sc, dec (12) - zaczynamy wypychać
15. (1sc, inc) x 6 (18)
16. 2 sc, inc) x 6 (24)
17. 24 sc
18. (2sc, dec) x 6 (18)
19. (1 sc, dec) x 6 (12) - kończymy wypychanie
20. dec x 6

Zostawiamy dłuższą nitkę. Zaszywamy dziurkę, ale nie odcinamy tak szybko nitki. Na koniec robimy 2-3 pętelki, które będą włoskami na czubku głowy (zdjęcie poniżej).



Dziób:

Robimy 4 oczka łańcuszka. Zaczynając od drugiego oczka: sc, sc, 4 sc in one loop, sc, sc, sc, 2 sc in last loop (10). Łapiemy za pierwsze oczko i przerabiamy 10 półsłupków, czyli po jednym w każdy z poprzedniego rzędu. 

Kończymy i zostawiamy nitkę do przyszycia.

Łapki (zrób dwie :)):

MR : 1sc, 3 dc, 1sc.

Zaciskamy i zostawiamy nitkę do przyszycia. 


Zszywanie to już łatwizna, bo do tułowia przyłączamy tylko dziób i łapki. Dziób przyszywamy między 15 a 16 okrążeniem. 



Umiejscowienie nóżek

Jeszcze tylko wyszyć czarną nitką oczka i gotowe!


Ja rozpoczynam produkcję takich maluszków :) 

Miłej zabawy! 



Kasia

3 komentarze: