piątek, 27 listopada 2015

Szydełkowa gwiazda na choinkę - usztywnianie

     Witajcie :) Niby dzieje się u mnie dużo, cały czas coś robię, mam zamówienia, tylko żadnego nie mogę skończyć... Po prostu formuła, którą stosuję od co najmniej dwóch lat zaczęła mnie zawodzić. Chodzi o usztywnianie wikolem i ługą. Od jakiegoś czasu wszystko wychodzi mi za miękkie :( Próbowałam prać, niby wikol jest wodorozcieńczalny, ale jakoś nie mogę go sprać - już wolę wyrzucić i zrobić ponownie niż się bawić w pranie. Najgorsze jest to, że nie wyszły mi duże, na prawdę pracochłonne bombki i zrobienie ich drugi raz przysparza mi kłopotu. Podejrzewam, że może mam jakiś wadliwy klej - bo przecież zawsze z tej proporcji wychodziło dobrze.

    Z tego co udało się zrobić już jakiś czas temu mam Wam do pokazania taki komplecik prezentowy - aniołek i bombka w kolorach bieli i złota.



     Obiecałam ostatnio pokazać jak wygląda u mnie usztywnianie gwiazdy :) Oczywiście każdy robi to po swojemu, ale ja robię to tak:


Zwijam sobie balonik w rulonik, żeby łatwiej było go umieścić w gwieździe.


Baloniki wkładam w pierwszą dziurkę jaką mam z brzegu.


Tak to mniej więcej wygląda, trzeba się pilnować przy umieszczaniu balonika, oraz przy nadmuchiwaniu, żeby ramiona były takiej samej wielkości i grubości.


Potem delikatnie nadmuchuję baloniki i zawiązuję na supełek, nie nitką (jakoś baloników mi nie szkoda :))

    Do nóżki wkładam marker, akurat ta grubość mi odpowiada. Potem traktuję wszystko mieszanką wikolu i ługi, którą nakładam pędzlem. Nadmiar zbieram za pomocą ręcznika papierowego.Po wyschnięciu pozostałe błonki usuwam szczoteczką do zębów - oczywiście przeznaczoną specjalnie do tego, a nie takiej której używam do mycia zębów ;)

     Na koniec zdjęcie z urodzin mojej córy - to już trzy lata! :) Szkoda tylko, że ten szczęśliwy dzień zbiegł się ze śmiercią mojego kochanego dziadka...


     Oczywiście tort wykonany własnoręcznie ;)

9 komentarzy:

  1. A ługę zmieniałaś? Bo czasem jak dłużej leży to bywa kapryśna, natomiast co jakiś czas są partie tego specyfiku, które kompletnie nie usztywniają- tak przynajmniej wynika z moich doświadczeń. A wikol też mógł być bardziej wodnisty. Ech szkoda, tyle pracy.
    Fajny patent na błonki, nie wpadłabym na szczotkowanie :D
    Sto lat dla dużej córeczki, wyraźnie zachwyconej torcikiem. I przykro mi, że straciliście dziadka, współczuję :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak zmieniłam ługę, bo choć nigdy nie zwracałam na to uwagi, to była przeterminowana o ponad pół roku! Nie była tak gęsta jak powinna i nie miała tak intensywnego zapachu jak zawsze. Czytałam na opakowaniu wikolu, że całkiem traci swoje właściwości, kiedy ma styczność z mrozem. Kupiłam nowy i dalej będę testować, ale mój zapał jest już bliski zeru przez te wszystkie przygody :(

      Usuń
  2. JA nie lubię usztywniać bo mi to nie wychodzi. Piękny komplecik, lubię połączenie bieli i złota.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo serdecznie dziękuje za pokazanie jak usztywniasz gwiazdę czubek na choinkę .Co do usztywnianych bombek i innych ozdòbek zamiast prać czy próbowałaś jeszcze raz tą samą robótkę namoczyć w roztworze ługi i wikolu ja tak robię i się sprawdza szkoda wyrzucać .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałam po prostu potraktować jeszcze raz tym roztworem, ale straszne mi ,,błonki " powychodziły i to takie nie do usunięcia :( już wolę zrobić drugi raz, bo nie mogę patrzeć na takie poprawiane :)

      Usuń
  4. Piękna gwiazda ,dziękuje za podpowiedz jak to zrobić .Mam chęć zrobić taką gwiazdę.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też usztywniam swoje prace tak jak Ty.I też czasami mam problem z usztywnianiem.I myślę że to wina nici ,różne nici różnie reagują z naszą mieszanką.Jeśli nie wyszło Ci usztywnianie za pierwszym razem-wrzuć robótkę z powrotem do krochmalu,bez prania.Na pewno pomorze.Piękne ozdoby wydziergałaś.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, A czy istnieje możliwość uzyskania schematu na to cudo? Marzy mi się taka gwiazda...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) Schematy były w tym wpisie :
      http://kolorowe-szydelkowe.blogspot.com/2015/11/gwiazdy-na-czubek-choinki.html

      Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam :)

      Usuń