sobota, 14 listopada 2015

Gwiazdy na czubek choinki

     Na wstępie chciałam podziękować za złożone dotychczas zamówienia i za zaufanie jakim zostałam obdarzona :)

     Kolejnym wyzwaniem dla mnie były szydełkowe gwiazdy na czubek choinki. W ubiegłym roku robiłam je z Muzy 10 i wychodziły takie na 26 cm średnicy. Kordonek ten jest dość gruby i sztywny, ozdoba była więc stosunkowo ciężka. Dlatego w tym roku zdecydowałam, że gwiazdy będą z Muzy 20.
Robiona tym samym wzorem co zeszłoroczna wyszła na 22 cm średnicy, różnica w centymetrach wydaje się nieduża, ale cieńszymi nićmi jest moim zdaniem ładniejsza :)


     Stopkę dorobiłam tak na oko, zaczęłam chyba od 12 słupków, potem 2 w każdy, następnie chyba w co 4 słupek poprzedniego rzędu robiłam 2 słupki. I już do końca ta sama ilość słupków :) Nici to jak pisałam Muza 20, szydełko 1,25 mm. Dwie części zszyłam razem, wszywając jednocześnie stopkę. Potem balony, wikol + ługa i masa cierpliwości żeby to usztywnić ;) Kiedy jeszcze klej był mokry posypałam gwiazdę złotym brokatem. Niestety nie ma ona jeszcze właściciela...

    Powstała potrzeba zrobienia gwiazdki jeszcze mniejszej. Posłużył mi do jej stworzenia wzór jakiejś sześcioramiennej gwiazdy znaleziony w internecie. Sposób usztywniania ten sam, choć tego nie widać jest posypana srebrnym brokatem :)


     Ta ma 16 cm od ramienia do ramienia. Użyłam tych samych nici, ta gwiazda jest bardziej ażurowa.

     Dla chętnych podaję obydwa wzory :)


     Na koniec zdjęcie grupowe ;)


Aktualizacja 2021!

Jak widzicie minęło tyle lat, a ja nadal robię dla Was gwiazdy :) Przedstawiam ostatnio wykonane na zamówienie. 




Dorzucam także kilka zdjęć, oraz porad do tekstu o usztywnianiu - jednego z Waszych ulubionych od lat na moim blogu.  

21 komentarzy:

  1. Piękne! Dla mnie przerażające jest krochmalenie takich gwiazd. Lata temu bawiłam się w robienie gwiazdy na czubek choinki (z zupełnie innego wzoru bo trzeba było zrobić trzy płaskie gwiazdy, które krochmaliło się zgięte w pół pod kątek 60 stopni) i tak mnie to wykończyło, że już na samą myśl o robieniu czegoś podobnego dostaję gęsiej skórki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stick a small balloon in each star point and then inflate to fill the section, tie the balloon and then starch. Cut the end off the balloon and use tweezers to remove the remaining part of the balloon. It makes starching so much easier.

      Usuń
  2. Piękne gwiazdy. Krochmalenia bym się nie podjęła.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne gwiazdy! Mam w planach tą większą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Urzekające sama nie wiem która ładniejsza.Co do usztywniania to zastanawiam się gdzie wkładasz balony nie ogarniam pozdrawiam gorąco ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, baloniki wkładam tak że końcówki mam u wylotu każdego z ramion :) Żeby były równe ważne jest dokładne umiejscowienie baloników, no i trzeba je nadmuchać - wszystkie tak samo :) Pokażę zdjęcia jak to wygląda, bo mam zamówienia na następne gwiazdy ;)

      Usuń
  5. Cudowne gwiazdy na choinkę :-) Piękne!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Większa gwiazda wygląda cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczniaste gwiazdki. Zachwyciłam się. I podziwiam Cię za krochmalenie.Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. A mi brakuje gwiazdy na czubku ;/ chce zamówić tę większa piękną

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz proszę do mnie maila to omówimy szczegóły zamówienia :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Czy robisz jeszcze gwiazdy na czubek choinki. Chciałabym zamówić taką białą, wzór taki jak ta co ma 16 cm ale wolałabym 20 centymetrową. Napisz proszę ile by kosztowała taka z przesyłką. Podaję mój adres emailowy. agnieszkachyla69@wp.pl.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudne gwiazdy robisz :) Ta pierwsza jest rewelacyjna :):)

    OdpowiedzUsuń
  11. witam piękne gwiazdki próbowałam zrobic ale wyszła mi czterormienna nie wiem dlczego chyba żle odczytałam wzór :( Mam jeszcze jedno pytanie czy na koniec każdego ramienia odcinasz nitke ? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam. Zrobiłam tą piękną szescioramienną gwiazdę, lecz nie wiem jak ja połączyć i wykrochmalić. Proszę o wskazówkę. Pozdrawiam���

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) ja po prostu zwyczajnie zszywam dwie części, krawędzie łączę sobie równo no i szyję jakoś tak, żeby szew nie rzucał się w oczy :)

      O usztywnianiu pisałam tutaj :
      http://kolorowe-szydelkowe.blogspot.com/2015/11/szydekowa-gwiazda-na-choinke.html

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. JEST prześliczna ,tak równomiernie rozpracowana ,zachwyca delikatnością ,i nóżka wąska ,,,,na mniejsza choinkę w sam raz...serdecznie pozdrawiam pracowitą koronczarkę ...

    OdpowiedzUsuń
  14. Super gwiazdki. Próbuję zrobić tą większą ale nie do końca rozumiem schemat. Do 10-go rzędu robić w koło, a potem każdy płatek oddzielnie i na czubku odcinać nitkę? Potem nowe ramię od łańcuszka od rzędu 10-go i tak każde ramię od nowa? Proszę o pomoc bo do Świąt już blisko a chcę na naszej pierwszej rodzinnej choince własny czubek zrobić��

    OdpowiedzUsuń
  15. Pani Kasiu zrobiłam taka gwiazdkę ale musiałam przerabiać bo mi się marszczyła,Pani jest przesliprze,zostało jeszcze usztywnić czego najbardziej się boję że nie dam rady.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń