środa, 30 września 2015

Bombki - partia próbna

     Pogoda niesprzyjająca schnięciu bombek, ale są! :) Pierwsze w tym roku bombki :)


     Pierwsze wykonane są kordonkiem Muza 20 w kolorze białym i beżowym, Ich wielkość to jakieś 10 cm średnicy.



     Schemat zaczerpnięty z fanpage Szydełkowa Pasja z facebooka :) Muszę przyznać, że mój mózg na początku nie ogarniał jak z trójkątów zrobić bombkę, ale po kilku pruciach udało się :)


     Te czerwone ze złotym to moje ulubione :) Wzór bardzo wdzięczny, szybki i przyjemnie się dzierga. Wielkość jakieś 10 cm. Użyłam nici czerwonej Cable 5 ze złotem i złotego kordonka Pyramid który również posiada złoty połysk. Niestety Cable jest trochę cieńszy niż Pyramid przez co (choć nie widać tego na zdjęciu) bombka z przewagą koloru czerwonego jest mniejsza od pozostałych. Za wzór dziękuję Pani Bogusi, nie udostępniam wzoru ponieważ Pani przesłała mi wzór rysowany własnymi rękami.


     Ten wzór chyba dość znany, na grupach szydełkowych jest tych bombek cała masa :) Ja robiłam je pierwszy raz w tym roku. Kordonek to Cable 5 biały ze złotą i srebrną nitką.



      Wszystkie trzy rodzaje bombek fajnie się robi, choć ta z elementów jest dość pracochłonna.

     Parę słów o kordonkach. Powiem Wam, że okropnie robi mi się z kordonka Cable 5. Nitka zwykła i metaliczna są tak słabo ze sobą skręcone, że muszę mocno nawijać na palec, żeby cały czas była napięta i żeby ta metaliczna nie plątała mi się na szydełku. Myślę, że gdybym użyła większego szydełka to może problem byłby mniejszy, ale bombki nie byłyby też efektowne. lecz bardziej ,,rozlazłe". Jednak dla efektu końcowego warto się pomęczyć :) Całkiem inaczej sprawa ma się z kordonkiem Pyramid. Dwie nitki stanowią idealną całość, ani raz nie miałam problemu z ich rozdwajaniem.

     Dotarły także zawieszki z Łańcuta od florystyka i ślub :)


9 komentarzy:

  1. Cudne bombki :-) Piękne wzory i kolory.
    Podziwiam Cię z całego serca.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne są te bombeczki, takich jeszcze nie robiłam. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne bombki. Też się muszę zmotywować do zrobienia jakiejś, bo święta tuż tuż. Faktycznie z kordonków metalizowanych robi się ciężko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że sezon świąteczny rozpoczęty :)) Śliczne bombki.
    Ja najczęściej używam kordonka Karat 8. To był pierwszy kordonek jaki kupiłam. Nie wiem czy to kwestia przyzwyczajenia, ale po prostu bardzo dobrze mi się z niego robi np. szydełkowe gwiazdki.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłabym wdzięczna za podesłanie schemaciku bombki z posta z21września ubiegłego roku bardzo przypadł mi do gustu z góry wielkie dzięki annabalik73@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wysłałam już dawno ten schemat proszę sprawdzić pocztę :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. bardzo bardzo dziękuje za schemacik życzę spokojnej niedzieli

      Usuń
  6. Witam czy wzór na bombkę srebrną i złotą jest robiony w całości czy z dwóch części.Bardzo proszę o odpowiedz Pozdrawiam Teresa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) Jeśli chodzi o te na górze to są robione chyba z 8 części o ile dobrze pamiętam, a te na dole są z dwóch części :)

      Pozdrawiam :)

      Usuń